Allmänna villkor och bestämmelser

Allmänna villkor

Artikel 1 - Definitioner

I dessa allmänna villkor ska följande villkor ha följande betydelse:

Ångerfrist: den tid inom vilken konsumenten kan utnyttja sin ångerrätt;

Konsument: den fysiska personen som agerar utanför sin yrkes- eller affärsverksamhet och ingår ett distansavtal med företagaren;

Dag: kalenderdag;

Varaktighetstransaktion: ett distansavtal som avser en serie produkter och/eller tjänster, vars leverans- och/eller köpskyldigheter är spridda över tiden;

Varaktigt medium: varje instrument som gör det möjligt för konsumenten eller näringsidkaren att lagra information på ett målinriktat sätt så att den kan hämtas i framtiden och reproduceras oförändrad;

Ångerrätt: möjligheten för konsumenten att häva distansavtalet inom ångerfristen;

Entreprenör: den fysiska eller juridiska personen som erbjuder produkter och/eller tjänster på distans till konsumenter;

Distansavtal: ett avtal där företagaren använder en eller flera kommunikationstekniker för att ingå avtalet, utan att konsumenten och företagen är tillsammans på samma plats samtidigt;

Kommunikationsteknik: ett medel som kan användas för att sluta avtal utan att konsumenten och företagaren behöver vara i samma rum samtidigt;

Allmänna villkor: dessa allmänna villkor för företagaren.

 

Artikel 2 - Näringsidkarens identitet

Företagsnamn: Infinity Harbour Group Limited
Registreringsnummer: 77677846
Adress: RM 509, 5/F THE CLOUD 111
TUNG CHAU ST TAI KOK TSUI
HONG KONG

Mejladress :info@Carvallo.se

 

Artikel 3 - Tillämpning

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande som görs av företagaren och för varje distansavtal som ingås mellan företagaren och konsumenten, samt för varje beställning.

Innan distansavtalet kommer ingå texten i dessa allmänna villkor att göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte rimligen är möjligt kommer det inom distansavtalet att anges att de allmänna villkoren finns tillgängliga för granskning hos företagare och att de skickas kostnadsfritt till konsumenten så snart som möjligt på konsumentens begäran.

Om distansavtalet ingås elektroniskt, trots föregående stycke och innan distansavtalet ingås, får texten i dessa allmänna villkor göras tillgänglig elektroniskt på ett sådant sätt att konsumenten enkelt kan lagras på en hållbar databärare. Om detta inte är rimligt är möjligt att komma det inom distansavtalet att anges som de allmänna villkoren kan läsas elektroniskt och att de kommer att skickas kostnadsfritt till konsumenten elektroniskt eller på annat sätt på konsumentens begäran.

Om det utöver dessa allmänna villkor gäller specifika produkt- eller tjänstevillkor, gäller punkterna 2 och 3 i därmed och, vid motstridiga allmänna villkor, kan konsumenten alltid åberopa den tillämpliga bestämmelse som är mest förmånlig för honom.

Om vid något tillfälle en eller flera bestämmelser i dessa Allmänna Villkor är eller blir ogiltiga, helt eller delvis, kommer Avtalet och dessa Allmänna Villkor i övrigt att förbli i kraft och bestämmelsen i fråga kommer utan dröjsmål att ersättas av ömsesidig överenskommelse med en bestämmelse som så nära som möjligt närmar sig syftet med den ursprungliga bestämmelsen.

Situationer som inte omfattas av dessa allmänna villkor måste bedömas "i andra" av dessa allmänna villkor.

Eventuella oklarheter angående tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra allmänna villkor måste tolkas "i enlighet med" dessa allmänna villkor.

 

Artikel 4 - Erbjudandet

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller görs förenat med villkoren kommer detta uttryck att framgå av erbjudandet.

Erbjudandet är frivilligt. Bolaget har rätt att ändra och modifiera erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av produkterna och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en korrekt bedömning av erbjudandet. Om företaget använder bilder är dessa en sann representation av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Uppenbara fel eller uppenbara fel i erbjudandet binder inte företaget.

Alla bilder, specifikationer och data i erbjudandet är vägledande och kan inte ge upphov till ersättning eller uppsägning av avtalet.

De bilder av produkterna är en trovärdig visning av de föreslagna produkterna. Företaget kan inte garantera att de visade färgerna exakta kommer med de verkliga färgerna av de produkter.

Varje utbud innehåller konsumentinformation, det som är tydligt är vad de rättar och förpliktelser är, som är anslutna till accepterandet av det. Detta gäller särskilt för:

Priset är uteslutande inklaringskosten en inmatning-btw. Dessa extra kostnader är för räkning och risk för kund. De post- en/of koeriersdienst hanterade särskilda regler för post- och koeriersdiensten vid inmatning. Denna reglering är tillämplig när de varor importeras i landet för destination i EU, vad i detta fall är det. De post- en/of koeriersdienst bringar BTW in account aan de receiver van de goederen (oneacht of this BTW samen met de inklaringskosten in rekening wordt gebracht);

eventuella leveranskostnader;

hur de överenskommelser ska stå och vilka åtgärder som behövs;

of het herroepingsrecht van tillämpning is of niet;

de wijze waarop betalning, leverans och genomförande av de overeenkomst kommer platsvinden;

de termer för accepting av erbjudandet, och väl den termiska leverantörens prisgaranti;

höjden på taxan för telekommunikation, om kostnaden för användningen av telekommunikationstekniken beräknas på ett annat grundslag och det användarvänliga baspriset för de använda kommunikationsmedel;

of the overeenkomst na de totstandkoming blir gearchiveerd, en så ja på vilken sätt denna för konsumenten att rådplegen är;

hur de konsumenter, innan han stänger av avtalet, dörren hem i ramen för de överenskomna uppgifterna kan kontrollera en eventuell herstellen;

varje annan språk och tvåds där avtalet kan slutas;

de beteendeskoder som de undernemer sig har underworpen och de sätt på vilka konsumenter dessa beteendekoder längs elektronisk väg kan raadplegen; Sv

den minimala varaktigheten av överenskommelsen om avstånd i fall av en lång överenskommelse.

Tillval: tillgängliga maten, färger, slags material.

 

 Artikel 5 - Avtalet Avtalet

kommer, under förbehåll av det bestämt i lid 4, som står på det ögonblick som accepteras av konsumenten av erbjudandet och uppfyller de ställda villkoren.

Om de konsumenter har ett erbjudande via elektronisk väg har accepterat, bekräftar en undernemer onverwijld längs en elektronisk väg de mottagande av de accepterande av utbudet. Zolang de undernemer de mottagandet av denna accepterade inte har bekräftats, kan de konsumenter som har överenskommit binden.

Om den elektroniska överenskommelsen kommer att stå, träffar den lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska datakommunikationen och säkerställa en säker onlineomgivning. Om de elektroniska konsumenterna kan betala, tar de undernemer lämpliga säkerhetsåtgärder i acht.

De undertagare kan sig - inom våta ramar - på höjden av konsumentens betalningsförpliktelser kan uppfyllas, samt alla fakta och faktorer som är viktiga för ett svar på avtalet på avstånd. Om de undersöker på grund av denna undersökning goda grunder har om överenskommelsen inte att gå, har han rätt motiverat en beställning av ansökan efter att visa särskilda villkor för överenskommelsen om att ansluta.

De undertagare som tillhandahålls information, skriftligen på följande sätt som denna dörr till konsumenten på ett enkelt sätt kan lagras på en hållbar datadrager, vid varor av tjänster: har

kontaktadresser för att söka efter undertagaren där kunden kan med klagomål;
villkor inklusive en metod för hur konsumenten kan använda sig av herroepingsrätten, och en tydlig melding när det gäller det uteslutna är av herroepingsrätten;
information over garanties och tillgänglig eftermarknadsservice;
de i artikel 4 lid 3 av dessa villkor upptagna uppgifter.
villkoren för överenskommelse om överenskommelsen om en looptid har mer än ett år av obepaald tid.
Om en sprake är en tidsöverenskommelse, är det visst i det föregående lidet endast för att tillämpas på den första leveransen.

Alla överenskommelser är överenskomna under de bevakningsvillkor för tillräcklig tillgänglighet för de aktuella produkterna.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Vid inköp av produkter har konsumentens möjlighet att avtala utan uppdrag som måste bindas under 30 dagar. Denna herroepingstermijn går in på dagen och tar emot av produktens dörr till konsumenten, eller en dörr till konsumenten som är angevisad och angeviserad.

Under tidens herroepingstermijn måste du noggrann konsumenten för att gå med produkten och förpackningen. Han kan endast använda produkten för att använda den som behövs för att kunna använda produkten som du vill ha kvar. Om han använder sin hjälte, kommer han att använda produkten med alla levererade tillbehör och, om möjligt, i original beskaffenhet och förpackning till undertagarens returer, i enlighet med dörren som tillhandahålls av undertagaren rimliga och tydliga instruktioner.

Om konsumenten vill använda sig av sin rätt, måste han dit inom 30 dagar och ta emot produkten till undertagaren att anmäla. Konsumenten måste detta skriftligen/via e-post för att anmäla. Efter att konsumenten har använt sig av att göra sina reklamrättigheter måste han ha produkten inom 30 dagar för att återvända. Konsumenten måste kunna visa att de levererade saker och tider är tillbakasända, till exempel genom ett leveransbevis.

Om kunden har en avlöp från de i lid 2 och 3 ovannämnda tidsfrister har de inte använts för att kunna göra sina herroepingsrätt resp. produkten är inte giltig.

 

Artikel 7 - Kosten van utövande van het herroepingsrecht

Om de konsumenter använder sig av sina räkenskapsrätter, kommer de kostnader för återsändande för sina konton.

Om konsumenten har ett belopp som betalats, kommer det att betalas ut så snabbt som möjligt, dock innanför 30 dagar efter ingången av herroepingsrätten, återbetalas. Förutsättningen är att produkten har tagits emot genom att ta emot det som är ett bevis för fullständig retoursändning.

 

Artikel 8 - Utvecklingsrätt.

Undertagaren kan ha en konsumenträttslig beskrivning av de produkter som skrivs i punkt 2 och 3. Avslutningen av den här roepingrätten gäller endast om de undertecknar detta tydligt i utbudet, allthans tid för att sluta avtalen, har angivits.

Avslutande av rätten är bara möjliga för produkter: dörren till

undertagaren ska stå i överensstämmelse med konsumentspecifikationer;
den tydliga personliga karaktären har;
die uit hun jord kan inte återföras;
die snel achteruitgaat av veroudert;
varav de pris underhevig är en skolning på den finansiella marknaden där handlaren ingen påverkan har;
för individuella kranten och tidskrifter;
för audio- och video-opnamen och programvara där konsumenten de verzegeling har bruten, i ett fall av hygienprodukter där konsumenten de verzegeling har bruten.
Den här rätten kan endast i de följande fallen stängas av:

för tjänster gällande logier, transport, restaurangföretag av vrije tidsbesteding som måste utföras på ett visst datum under en viss period;
varav de leveranser med uitdrukkelijke instemming van de konsumenter har börjat innan de herroepingstermijn är verstreken;
gällande spellen och loterijen.

Artikel 9 - erbjudande

under priset de i den angivna gällande giltighetstiden för priser på de anbudda produkterna och/av tjänster som inte höjs, bibehåller prisändringar och följder av ändringar i btw-priser.

Vid bearbetning av den tidigare punkten kan företagsprodukter av tjänster där priserna är bundna till skolning på den finansiella marknaden och där företaget inte har någon påverkan, med varierande priser. Denna bundenhet till skolningen och det faktum att det eventuellt anges priser som är riktvärden, kommer att anges vid utbudet.

Prishöjningar inom tre månader och sluten av överenskommelsen endast tillåten för att uppfylla bestämmelserna.

Prishöjningar för de tre månaderna och sluten av överenskommelsen om platsvinden, är endast tillåtna för företagets förskrivning en:

Dessa berustningar på våtliga regleringar; av
Konsumentens behörighet har en överenskommelse om att säga med ingång på dagen då prishöjningen.
Artikel 5(1) av de Wet op de omzetbelasting 1968 är det land där transporten börjar. I detta fall hittar du plats utanför EU. De post- of koeriersdienst medför och införande av tullavgifter på kundräkning. Därför görs det genom företaget ingen BTW i räkningen.

Alla priser är förbehållna för tryck- och sättningsfouten. För de följder av druk- och zetfouten blir ingen överenskommelse accepterad. Om det är fråga om ett tryck, är företaget inte obligatoriskt att produkten ska levereras mot den onjuiste priset.

 

Artikel 10 - Nakoming en garantie

Företaget står för de levererade produkterna och/av tjänster som uppfyller avtalen, de i utbudet angivna specifikationer, till de rimliga kraven på deugdelijkheid en/av användbarheten och de uppgifter som gäller för de totala bestämmelserna i avtalet. Om man kommit överens, garanterar företaget också att produkten lämpar sig för annan och normal användning.

En dörr till undernemer, tillverkare av importör tillhandahåller garantier gör inte något av den vätske rätten och vorderingen som konsumenten på grund av avtalet mot undertagaren kan göra gelden.

Betalning av felaktigt levererade produkter inom 30 dagar med ett skriftligt meddelande till företaget som ska registreras. De produkter som tjänas i original förpackning och i den nya staten kan göras turnerade.

Företagets garantitermijn kommer överens med tillverkarens garantitermijn. Företaget är dock inte ansvarigt för de slutgiltiga lämpligheten av produkterna för en individuell användning av konsumenten, inte för råd om användningen av produkternas tillämpning.

De garantie geldt inte indien:

De konsumenter de levererade produkterna har själv reparerat en/of bewerkt of door derden har latent reparerad en/of bewerken;

De levererade produkterna behandlas under onormala förhållanden för anderszins onzorgvuldig av i strid med instruktioner för företaget en/av förpackningen;

Det tekort är helt eller delvis det följd av myndighetsföreskrifter för att inte bestämma bestämmelser med avseende på typen av kvalitet av de använda materialen.

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Företaget kommer att ha största möjliga noggrannhet för att ta emot och utföra produktbeställningar.

Det avleveradress är adress till konsumenten till företaget som har gjorts.

Träffade en överenskommelse häröver i artikel 4 av dessa allmänna villkor är uppgivna, kommer företaget att beställa varje beställning så snabbt som möjligt, göra inom 30 dagar, utföra, slutföra konsumentavtalet med en längre leveranstid. Om en beställning inte kan utföras endast delvis, får den konsument efteråt 30 dagar efter att beställningen har bekräftats. I detta fall har konsumenten rätt till ett avtal om kostnadsfördelning, utan rätt till skadeersättning.

När den bindande överensstämmer med det tidigare företaget kommer företaget att betala för att konsumenten ska betalas har så snabbt möjligt, dock yttre inom 30 dagar och återbetalt.

Om man kan visa att en beställd produkt levereras, kommer företaget att försöka leverera en ersatt produkt. Utförligt med bezorging kommer tydligt att bli tydligt och förståeliga sätt för konsumenten att registreras som en ersatt artikel som levereras. Vid ersatta produkter kan det inte uteslutas. De kostnader för retourzending är för företagets räkning.

Bevakningsrisken en/av vermissing av produkter som är berättigad till undertagaren till ett ögonblick av bezorging till konsumenten eller en förhandsvis framgång och en undernemer som är känd som framställda representativa, om man inte har tryckt något annat har man kommit överens.

 

Artikel 12 - Tillfälliga kontrakten: duur, avslutad och förlängning

Beëindiging

Konsumenten kan en överenskommelse som för obetalda tider har gått till och den har gått ut till att utföra tjänster (elektricitet därunder begrepp) av tjänster, att alla tider uppges med inachtning av andra överenskomna regler och en uppföljning av tio högsta månaden.

Konsumenten kan en överenskommelse som för en viss tid har angetts och den har tagits fram för att ordna de överenskomna bestämmelserna (elektricitet därunder begrepp) för de tjänster som tillhandahålls, att alla tider mot slutet av en viss lång tid med inachtning av eventuella överenskomna regler och en uppföljning av tio sista månaden.

De konsumenter kan de i de föregående leden nämnt avtal om att säga:

på varje ögonblick och inte begränsat för att avsluta på ett visst tidstips för en viss period;

de överenskommelser avslutas på samma sätt som där denna är antagen;

alltid opzeggen med samma opzegtermijn die för de undernemer geldt.

Verlenging

Ett kontrakt för viss tid för regelbunden leverans av varor (varonder el) av tjänster kan inte automatiskt förlängas eller förlängas för en viss period.

Vid avveckling av det tidigare lidet kan en överenskommelse för viss tid som beröring har med regelbunden vård av dag-, nyheter- och veckobladen och tidskrifter, automatiskt förlängas för en viss period under tio högsta tre månader, med konsumentens förlängda överenskommelse mot slutet av förlängningen kan uppges med en uppföljning av tio högsta månaden.

En överenskommelse som för en viss tid har tillkommit och den sträcker sig till att ordna leveranser av varor av tjänster, endast stilsäkring för obetalda långa förlängningar som konsumenter denna tid har en tidpunkt för uppsägning med en uppföljning av tio högsta månaden. De opzegtermijn kan inte längre vara än tre månader om de avtalade förbindelserna har bestämts, men mindre än en gång per månad, levererade från dag-, nyheter- och veckobladen och tidskrifter.

En överenskommelse med begränsad varaktighet har en regelbunden leverans av dag-, nyheter- och veckobladen och tidskrifter i form av en prövning av kunskapsabonnemang, kan inte stiliseras förlängd och avslutas automatiskt med slutet av prövningen av kunskapsperioden.

Duur

När en överenskommelse har en längre tid än ett år, kan konsumenten på ett år en överenskommelse med en överenskommelse på tio högsta månaden, en rimlighet och en billighet som vi motsätter oss innan slutet av de överenskomna tiderna.

 

Artikel 13 - Betalning

För att inte annat är överenskommit, måste du betala för att konsumera inom 7 arbetsdagar med ingången av de herroepingstermijn som avses i artikel 6 och 1. I händelse av en överenskommelse till tjänsten måste du ta denna tid efter att Consument har tagit emot bekräftelsen av avtalet.

Konsumenten har de plicht om onjuistheden i tillhandahållande av uppgivna betaluppgifter som inte överensstämmer med de undernemer att anmäla.

Om konsumenten wanbetaler är, har de undernemer behållit våtliga begränsningar, det rätta till att i förväg till konsumenten göras rimliga kostnader i räkningen att bringa.

 

Artikel 14 - Klachtenregeling

Klachten över genomförandet av överenskommelsen måste inom 7 dagar efter att konsumentens bristande brister har bekräftats, skickats till undertagaren.

Klagomål som lämnas till entreprenören kommer att besvaras inom 30 dagar från mottagandet. Om ett klagomål kräver en förutsägbar längre handläggningstid kommer företagaren att svara inom 30 dagar med en bekräftelse på mottagandet och en uppgift om när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

Om klagomålet inte kan lösas i godo uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsförfarandet.

Ett klagomål befriar inte entreprenören från sina skyldigheter, om inte entreprenören skriftligen anger annat.

Om en reklamation befinns vara berättigad av entreprenören, kommer entreprenören, efter eget gottfinnande, att ersätta eller reparera de levererade produkterna utan kostnad.

Artikel 15 - Tvister

På avtal mellan näringsidkaren och konsumenten som omfattas av dessa allmänna villkor ska svensk lag tillämpas exklusivt. Detta gäller även om konsumenten bor utomlands.